FAQ - Intrebari frecvente

Mai jos puteti gasi cele mai frecvente intrebari primite de la clientii nostrii si raspunsurile aferente.
Daca aveti alte întrebari sau nelamuriri, va rugam sa nu ezitati sa ne contactati.

Autoturismul de inlocuire se poate livra dupa ce utilizatorul face dovada detinerii actelor necesare (Nota de Constatare si Devizul De Reparatie) si masina avariata intra in service pentru reparatii.
Nu, utilizatorului nu ii este perceput niciun cost pentru inchirierea masinii. Contravaloarea inchirierii se va deconta in mod direct de catre firma de inchirieri auto de la compania de asigurari a soferului vinovat de producerea accidentului.
Conform legislatiei in vigoare, perioada de acordare a autoturismului de inlocuire se calculeaza dupa formula ”nr total de ore de manopera inscrise in deviz, impartit la 4” astfel incat pentru 4 ore de manopera, beneficiati de o zi de inchiriere.
Asiguratorul acopera doar numarul de zile calculate conform devizului. Utilizatorul are posibilitatea sa pastreze masina de inlocuire in plus fata de zilele decontate de asigurator la un cost preferential, agreat punctual cu Agentia Autonom locala.
Utilizatorul are obligatia legala de a declara evenimentul la autoritatile competente si de a obtine toate documentele necesare in vederea reparatiei. Detalii in T&C.
Nu, fiecare utilizator are libertartatea de a-si alege unde repara autoturismul. Autonom deserveste toti utilizatorii indiferent de locatie sau de unitatea reparatoare unde are loc reparatia.
Din pacate nu. Noua reglementare acopera doar cazurile in care reparatia autoturismului se face in baza unui dosar de dauna RCA deschis direct la Asiguratorul soferului vinovat de producerea accidentului.
Autonom beneficiaza de cea mai noua si diversificata gama de autoturisme la nivel national. Masina de inlocuire pusa la dispozitie va fi identica sau va fi dintr-o clasa similara cu masina dumneavoastra.
Atat timp cat RCA-ul este emis de o societate care activeaza in Romania, nu conteaza. Vezi lista completa aici.
  • Nota de constare
  • Deviz de reparatie
  • Copie dupa Certificatul de Inmatriculare
  • Copie dupa Carte de Identitate si Permis de Conducere
In cazul in care in urma reconstatarii se modifica numarul de ore de manopera, se va face recalcularea numarului de zile de care dumneavoastra puteti beneficia, si dupa caz se prelungeste si perioada inchirierii.
Legea care reglementeaza acordarea masinii de inlocuire in cazul lipsei de folosinta este Norma nr. 20/2017, Art. 25, al carui text il puteti gasi mai jos:
(1) Prejudiciile reprezentând consecinţa lipsei de folosinţă a vehiculului avariat, inclusiv înlocuirea temporară a acestuia, sunt stabilite: a) pe baza documentelor justificative din care rezultă costurile de înlocuire temporară a vehiculului avariat cu un vehicul de o clasă similară ori inferioară, închiriat de la entităţi autorizate cu acest obiect de activitate; sau b) pe baza documentelor justificative din care rezultă costurile privind transportul zilnic suportate de către persoana prejudiciată, fără ca acestea să poată depăşi costurile prevăzute la lit. a).
(2) Perioada maximă pentru calcularea lipsei de folosinţă este: a) perioada de indisponibilitate a utilizării vehiculului avariat ca urmare a stării tehnice, inclusiv în situaţia în care asigurătorul RCA efectuează cercetări suplimentare, şi se calculează de la momentul efectuării constatării avariilor şi introducerii vehiculului în reparaţie; b) perioada cuprinsă între data constatării avariilor şi data înaintării ofertei de despăgubire, în situaţia daunei totale economice.
(3) Neefectuarea constatării din culpa asigurătorului RCA, în termenul prevăzut la art. 18 alin. (4), îndreptăţeşte persoana prejudiciată să solicite plata despăgubirii pentru lipsa de folosinţă, din momentul depăşirii termenului de constatare până la data efectuării acesteia.
(4) În cazul reparaţiei vehiculului avariat, perioada maximă de indisponibilitate reprezintă timpul normal de reparaţie transformat în zile de lucru prin împărţirea la patru a timpului normat de reparaţie, la care se adaugă orice întârziere nejustificată cauzată de către asigurătorul RCA.